Przejdź do treści

Szkoła Podstawowa nr 81

Projekt „W przestworzach z liczbami” w Newton Room

Z przyjemnością informujemy, że 20 uczniów z klas 7 wzięło udział w fascynujących warsztatach STEM „W przestworzach z liczbami” w Newton Room na Politechnice Warszawskiej.

Newton Room to nowoczesne, przenośne laboratorium, które zapewnia praktyczną edukację STEM. Moduły nauczania angażują uczniów w rozwiązywanie rzeczywistych problemów.

Warsztaty są organizowane we współpracy z firmą Boeing, Politechniką Warszawską i FIRST Scandinavia.

W ramach warsztatów nasi uczniowie:

  • Wzięli udział w interaktywnych zajęciach z wykorzystaniem zaawansowanych symulatorów lotu.
  • Zmierzyli się z realnymi wyzwaniami, planując lot i wykonując obliczenia matematyczne.
  • Rozwinęli umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu matematyki, technologii i inżynierii.

Podniebna przygoda okazała się wspaniałym doświadczeniem i uczniowie byli zachwyceni.

Poniżej szczegółowy opis warsztatów:

  •  Na początku, uczniowie zostali zapoznani z misją na dany dzień komunikując się z WCKR i Eskadrą 330 w czasie sesji ogólnej (film), a następnie przygotowali się do przeprowadzenia misji. Grupę uczniów  podzielono na trzy zespoły: Alpha, Bravo i Charlie. Każda z załóg mogła przeprowadzać swoją misję w różnych rejonach. Aby odnieść sukces załogi musiały ze sobą współpracować. Każda załoga była dodatkowo podzielona na trzy pary.
  • Moduł składał się z 5 zadań:

1. Badanie odległości, prędkości i czasu. Uczniowie pracowali w parach i rozwiązywali różne zadania związane z odległością, prędkością oraz czasem.

2. Przygotowanie planu lotu. Praca w czasie sesji ogólnej dotycząca czasu i nawigacji.

3. Tworzenie planu lotu. Każda załoga tworzyła plan lotu. Zadania dotyczyły mierzenia odległości, obliczania czasu i obierania właściwego kursu.

4. Ćwiczenie pilotażu. Przed realizacją misji uczniowie mogli przećwiczyć pilotaż.

5. Misja lotnicza. Misja była przeprowadzana w symulatorach lotu. Uczniowie latali parami. Obserwowali i dokumentowali wybrane lokalizacje, ustalali priorytety. Po zakończeniu lotu złożyli meldunek u Kierownika Szkolenia.

Przejdź do treści